Monday, October 11, 2010

ARGHH (!)

erm erm , post kali sangpenulis tak nak letak gambar lahh sebab post kali nie melibatkan emosi sangpenulis . tarikh 11.10.2010 (!) erhh , tarikh yang memang malang untuk sangpenulis . ada dua peristiwa yang berlaku pada tarikh tersebut . okay , firstly ...

bangun pagipagi dengan senyuman then hati kecil nie rasa nak sangat unline . tak tao kenapa . then , bangun and on computer . terus check facebook and blogblog yang dikasihi . pastu bila buka pula blog zaty tengok dia tulis gila punya story . dia cakap semua gambar time kat program RIMUP hari tu dia terdelete . terpaku kejap . dalam fikiran rasa tak percaya and berharap sangat tu tak betul . tapi sangpenulis yakinkan juga diri dan hati sangpenulis untuk percaya pasal tu . sedihnya . macammacam perasaan time tu . then , off computer terus menangis sepuaspuasnya . :(

tapi sangpenulis cuba muhasabah diri balik and try fikir panjang dan secara matang . sangpenulis cuba pujuk hati nie terima takdir . anggap semua nie takdir . anggap jea ALLAH tak izinkan sangpenulis simpan gambar tu . cukuplah tinggal bayangan dalam diri sangpenulis nie . one more thing , kalau sangpenulis menangis keluar airmata darah sekali pun sangpenulis takkan dapat balik gambar tu , walaupun sangpenulis maki hamun , marahmarah , gaduh sampai berbunuh sekali pun sangpenulis takkan dapat gambar tu . anggap jea lahh takdir . dan semua nie ada hikmahnya . maybe sangpenulis tak dapat simpan gambar tu tapi maybe one day sangpenulis akan simpan hati si dia tu . mana tao kan . :)

okay okay , enough about that . satu lagi cerita fuhh memang berdesing nie . tadi tak pasalpasal sangpenulis , mellyn dengan ezaty kena jemur tengah panas kat tapak perhimpunan tu selama 40 minit . fuhh lama tu . semua nie jadi sebab ada budak form one yang dah tak nak hidup lama tu peg petik nama kitaorang kat cikgu . perghh , memang tak dapat lepas lahh . lepastu , kena pula surat saman dapat lahh 5 point . hahah . kalau sangpenulis setakat nie dah ada 15 point . campur 10 point pasal kes yang lepas tu . cikgu cakap kitaorang kena tebus kesalahan kitaorang tu kalau nak clean and clear balik nama kitaorang tu . perghh , cukup cukup panas tadi . tepat matahari atas kepala tadi . memang jadi ayam bakar lahh tadi . masak . rangup tao tak . herhh . apaapa pun siaplah budak form one yang petik nama sangpenulis tu . pesanan ringkas untuk budak mentah tu :

message : heyy bulldog , sekali jea kau muncul depan aku , aku akan pastikan kau takkan munculmuncul dah bukan setakat depan aku . depan sesiapa pun kau takkan muncul dahh . faham ? so better watch out (!)

Thursday, October 7, 2010

ehem ehem test test (!)

ahah . gelak jap ekk . erm post kali nie lahh sangpenulis rasa excited sangat nak tulis . you know why ? I tell you why okay . :) story kali nie pasal sangpenulis dapat pegang stereng kereta tapi still dalam bimbingan  my father and my infomer . :)


cerita bermula bila sangpenulis dengan family nak peg ambil family cousin sangpenulis kat medan kitt . heheh . :) banyak benor smiley dalam post kali nie yekk . okay firstly sangpenulis saja minta nak drive tu kat my ayah . mulamula memang tak bagi sebab bahaya . lastly , baru lahh bagi . berapa kilometer sangpenulis drive tu tak payah lahh dimention ekk . malu nanti . :)


okay , sangpenulis tak mau berstory panjang . readers just tengok gambargambar yang diambil ekk . ada setengah gambar di ambil oleh abang tersayang , dan ada setengah yang di ambil oleh my beloved cousins . let's see ekk . :)





* inilah my waja *





* fokus ketika memandu *






* ewahh drive sebelah tangan jea *





* senyum nervous nie *





* tu nampak bayangbayang photographer kat cermin tu *





* yeahh . berjaya parking walaupun senget sikit *



okay lahh , setakat nie jea lahh untuk post kali nie . daa . :)

Sunday, October 3, 2010

MODEL ?

erm , tibatiba sangpenulis rasa berminat pula nak menceburi bidang modelling . heheh . tapi persoalannya layak ke sangpenulis nak jadi seorang model ekk ? tapi ciriciri yang perlu ada pada diri seorang model ialah :


  • bentuk body yang menawan
  • ketinggian yang mencukupi
  • keserian dan keunikan wajah
  • looks good in camera
  • pandai membawa diri

okay , kesemua ciriciri tu sangpenulis tak yakin ada pada diri sangpenulis or tak . tapi kan semakin hari sangpenulis rasa nak sangat nak jadi model . tapi macam mana ekk nak menceburi bidang tu ? patut ke sangpenulis contact agensiagensi modelling yang ada kat malaysia nie ekk ? hmm . semuanya terpulang pada diri sangpenulis .


tapi kalau sangpenulis nak jadi model pun just model part time . tak nak sepenuh masa . tak elok jadi model nie . tapi kalau untuk sukasuka takpe . hahah . buat hukum sendiri pula . erm , di sini juga sangpenulis nak tunjukkan beberapa gambar artis malaysia yang cantik dan lawa . maybe one day sangpenulis akan berpakaian seperti mereka . who know's ?





* tiz zaqyah yang anggun *





* dato siti nurhaliza yang berseri seri *





* cantik design baju dia *




* rekaan baju yang unik tapi beautiful *





* and the last one , simple dan sesuai untuk gadis kecil molek *



cantikkan gaya gaya mereka nie . tak ubah seperti top model . sangpenulis berminat nak jadi macam mereka lahh . nak gayakan baju baju yang cantik , unik , simple and semua lahh . nak sangat jadi macam tu . ehh tapi rasa macam ada yang kurang lahh . japjap rasa ada tertinggal satu lagi gambar yang hebat nie . nie dia . :)



* here we go ! hahah . tak boleh ditinggalkan just for fun


okay kali nie serius dah tamat untuk post kali nie ekk . sangpenulis harap sangat dapat menjadi seorang model . :)) daa :))


Saturday, October 2, 2010

I need and miss you mydear (!)



hiskhisk :( sedih sebenarnya nak tulis untuk post kali nie . tapi sangpenulis gagahkan jugak jari jemari nie untuk menulis tentangnya . actually tu gambar handphone sangpenulis yang amat disayangi dan dicintai sepenuh hati nie . tapi malangnya nset nie dah takde . handphone tu telah dibaling ke dinding oleh my****** . pecah berderai atas lantai pada pukul 9:16 malam and the date was 20.4.2010 . so sad :(

now i don't know why i miss it so much . lagipun sekarang nie sangpenulis dah tak pakai nset dah . time nset tu dah berderai , ALLAH jea yang tau macam mana perasaan sangpenulis time tu . nangis nya lebih lebat dari hujan yang lebat tau . macammacam rasa time tu . menyesal , sedih , kecewa , nak mati and so on lahh . i admit that i can't accept it .

sangpenulis berjanji kepada my 7100supernova that tiada handphone yang hebat melainkan dirimu . i love you forever . you're always in my heart . readers , sorry sebab sangpenulis tak dapat nak tayangkan gambat handphone nie selepas dipecahkan . tak sanggup rasanya nak tengok dahh . biarlahh ianya bersemadi dalam kotak kaca milikku . daa . :(

Friday, September 24, 2010

Friday, September 10, 2010

Egokah Aku ?





di sebalik senyuman yang diperkatakan manis itu tersembunyi seribu makna . senyuman itu hanya mampu diukir dengan satu sifat yang sentiasa terpahat dalam dirinya . tanpa sifat tu , segala senyuman akan kelihatan tawar . [ nonsense sebentar ]  :)




" EGO " . tu perkataan yang sering sangpenulis dengar hampir setiap hari tak kira di mana sangpenulis berada .  sebuah perkataan yang dilafazkan oleh seseorang untuk mentafsir seseorang itu . sangpenulis selalu dikaitkan dengan perkataan " EGOIS " . sangpenulis tertanya-tanya " egokah aku ? "


iye ! sangpenulis mengaku dirinya seorang wanita yang egois . sifat egois ini memang teruk and ramai orang benci dengan sifat itu tak kira family,member and so on . ramai yang tak mengerti dan tak sedar bahawa sifat ego inilah yang tolong mereka untuk terus tabah dalam menghadapi hari-hari yang mendatang dalam hidup nie . :)


seperti sangpenulis , dia menggunakan ego yang ada dalam dirinya untuk menghadapi hari-hari dan dugaan yang sukar dalam hidupnya . betapa pentingnya ego tersebut dalam dirinya tu hanya ALLAH yang tau . dengan adanya ego dalam dirinya , dia dapat mengharung segala kisah pahit yang berlaku dalam hidupnya . bukan semua wanita mampu bertahan menghadapi ujian ALLAH yang tiada bandingannya . :)


kejadian yang berlaku pada bulan Julai lalu sikit pun tak mencuit diri dan perasaan sangpenulis walaupun ianya melibatkan seorang lelaki yang amat dia kasihi . kehancuran havoc juga tidak memberi kesan yang mendalam kepada dirinya meskipun ianya amat memeritkan . ketidakadilan yang berlaku selama nie , segala dendam yang terpendam hanya mampu dikumpul sendiri .


hanya kerana egolah dia mampu bertahan untuk menghadapi semua nie . segala yang terpendam hanya menanti masa untuk dia membalasnya . so , ego itu merupakan sifat yang penting bagi setiap insan . jangan mensalahtafsirkan sifat ego itu .


bukan semua masalah boleh diselesaikan dengan airmata . bukan semua masalah boleh diselesaikan dengan amukan . bukan semua masalah boleh selesai dengan makian , cacian dan hinaan malah dengan pukulan . hanya iringan doa dan ego itulah yang menyunting kita untuk terus bertahan . yeahh . :)

Monday, September 6, 2010

Salam Aidilfitri





heyhey . :) hari raya aidilfitri akan menjelang tak lama lagi . so , di kesempatan ini sangpenulis nak memohon maaf jika ada salah silap atau terkasar bahasa selama ini sama ada disedari atau tidak terutamanya kepada orang yang rapat dengan sangpenulis nie . sangpenulis nak wish hari raya nie awal-awal lahh ekk sebab takut tak sempat nak update blog pagi raya nanti . kot busy dengan family nanti . so ucapan raya nie ditujukan khas kepada :


mama , ayah & abang : selamat hari raya adik ucapkan . maaf zahir batin and hope dapat beraya dengan gembira tahun nie disamping korang iye . :)


mellyn : selamat hari raya aku ucapkan iye sayang . segala salah dan silap harap diampunkan ekk . raya nanti aku takkan lupa datang rumah ang . faham-faham jea lahh ekk . and jangan lupa plan raya kita nanti ekk . :)


zaty : selamat hari raya aku ucapkan iye dear . segala salah silap aku harap diampuni . raya nanti kalau aku tak balik kampung aku datang beraya kat rumah ang ekk . jangan risau kuih simpulan kasih yang ang buat banyak-banyak tu takkan luak dengan adanya aku di rumah ang nanti . jangan lupa juga plan raya kita nanti ekk . :)


isz : selamat hari raya aku ucapkan . segala salah silap or terlancang bahasa selama nie harap diampunkan ekk . tak mau dendam-dendam . raya tahun nie aku tak confirm balik kampung . so tak dapat lahh kita beraya satu kampung tahun nie . :)


infomer : selamat hari raya aku ucapkan khas buat ang . sorry aku tak boleh mention nama ang kat sini . raya nie aku bagi cuti kat ang . no job at all . so segala salah dan silap aku selama nie harap diampuni iye . kekalkan gelaran ang sebagai spy terhebat aku . :)


myra : selamat hari raya i ucapkan khas buat you myra . you sedara terhebat i . so segala salah dan silap i harap diampunkan ekk . raya tahun nie kalau i tak balik . ringan-ringankanlah badan you tu datang ipoh ekk . :)


whole family : selamat hari raya tashya ucapkan khas buat family tercinta . semoga semua salah dan silap tashya selama nie diampunkan oleh semua . raya nie tak confirm balik . tiket flight habis . so jangan sedih-sedih nanti ekk . jemput lah datang ipoh nanti ekk . :)


sity : selamat hari raya aku ucapkan iye sity . segala silap dan salah harap diampunkan . raya nanti aku datang rumah ang . and kalau ang free , jom join program raya kami . :)


fazie : selamat hari raya aku ucapkan fazie . segala salah dan silap harap diampuni iye . raya nanti kita sama-sama pakai lens ekk . jangan lupa program raya kita . :)


bekas havoc : selamat hari raya aku ucapkan ekk . segala salah dan silap harap diampunkan . plan havoc nak beraya sama-sama terpaksa dicancelkan tapi bukan bermakna tak boleh datang beraya rumah aku tau . kenangan havoc sentiasa tersemat dalam ingatan . :)


aznor : selamat hari raya saya ucapkan . segala salah dan silap saya selama nie harap awak ampunkan ekk . saya tak nak duit raya dari awak . saya just nak kuih raya jea . so jangan lupa ekk . :)


aliff hafizi : wahai sahabatku yang baru dikenali , selamat hari raya gergirl ucapkan untuk boyboy . segala salah dan silap harap diampuni iye . raya nanti gergirl akan try cari rumah boyboy iye . tu pun kalau jumpa lahh . :)


capit : selamat hari raya diucapkan buat capit . segala salah dan silap asha selama nie harap diampuni ekk . raya nanti jemputlah datang ke rumah nombor 28 ekk  . :)


abg nazhif : selamat hari raya tasya ucapkan . segala salah dan silap tasya harap dimaafkan ekk . raya nanti baru boleh 3G . :)


fariehin : selamat hari raya aku ucapkan khas buat ang ekk . segala salah dan silap aku harap dimaafkan . maaf sebab pintu hati aku still tak terbuka untuk mana-mana lelaki setakat nie . :)


razak : selamat hari raya aku ucapkan iye razak . maaf jika ada salah dan silap selama nie . raya nanti aku datang melawat kambing ang ekk . goreng pisang dengan air mineral aku ang jangan lupa ekk . :)


abg dino : selamat hari raya sis ucapkan buat abg dino . segala salah dan silap selama nie harap dimaafkan . sorry lama tak contact ekk . raya nanti kita jumpa . :)


teddy : selamat hari raya diucapkan khas buat teddy tergebu . segala salah dan silap sis harap diampuni ekk . raya nanti sis datang rumah teddy walaupun jauh . :)


sara : selamat hari raya aku ucapkan iye . segala salah dan silap aku selama nie harap dimaafkan ekk . jangan ada dendam antara kita . hope ang bahagia di samping dia . aku dah boleh terima kenyataan tu . :)


gemilanianz : selamat hari raya aku ucapkan iye . segala salah dan silap aku harap diampunkan ekk . raya nanti aku datang rumah korang sorang demi sorang ekk . and hope kita akan stay sebagai gemilanianz sampai bila-bila . :)


kakak-kakak : selamat hari raya diucapkan buat kakak-kakak yang dikenali dan yang mengenali diri ini . segala salah dan silap saya harap diampunkan ekk . :)


abang-abang : selamat hari raya diucapkan buat abang-abang yang dikenali dan yang mengenali diri ini . segala salah dan silap saya selama nie harap diampuni ekk . :)


rakan fb dan mys : selamat hari raya diucapkan kepada awak semua . segala salah dan silap selama ini harap diampuni ekk . :)


adik-adik angkat : selamat hari raya akak ucapkan buat adik-adikku yang tersayang . segala salah dan silap akak selama nie harap diampuni ekk . prepare siap-siap duit raya untuk akak ekk . :)


teman tersayang : selamat hari raya aku ucapkan buat korang . walaupun kita semua dah berpecah , tapi aku akan still ingat kat korang and kenangan masa kecil kita . so segala salah dan silap harap diampunkan . :)


akhir sekali kepada semua yang mengenali diri ini , selamat hari raya sangpenulis ucapkan ekk . and nantikan foto raya sangpenulis dalam next post ekk . terbaik punya .  daa .  :)

Saturday, September 4, 2010

menyentuh jiwa



huahh . [ menguap ] hari nie sangpenulis bangun lambat sikit dalam pukul 2 petang . eheh . first day cuti panjang la katakan . excited sikit . :) erm . agak boring hari nie . apa yang sangpenulis boleh buat hari nie ekk ? nak mandi malas lahh pulak , nak cas nset pun malas jugak , nak makan minum of course lahh tak boleh kan bulan puasa nie . huhh . rumah pun sunyi jea nie . aneh . mana semua orang pergi ? arghh lantaklah . tau keluar tau lahh balik . :) then teringat pulak pengumuman abang sangpenulis semalam yang berbunyi seperti ini .


abang : sha . esok ada cerita ayat-ayat cinta pukul 2 petang .
sangpenulis : iye ? bukan ada hindustan ke esok ?
abang : mana ada . ayat-ayat cinta lahh . tak caye tengok esok .
sangpenulis : iye lahh .


tengok jam dah pukul 2:05 petang . huhh . dah lambat . cepat-cepat ambil bantal and terus on tv . fuhh selamat baru introduction . cepat-cepat baring and kuatkan volume tv tu . mula-mula rasa malas nak tengok tapi bila terkenangkan ramai orang cakap cerita tu best . so sangpenulis pun ambil keputusan nak try tengok juga lahh . nie sangpenulis bagi sinopsis sikit lahh ekk untuk cerita ayat-ayat cinta nie .cerita nie terdiri dari tiga orang pelakon hebat iaitu  Zaskia Adya Mecca , Carissa Puteri , Fedi Nuril dan Rianti Cartwright .






ayat ayat cinta ini mengisahkan  seorang mahasiswa Universiti Al-Azhar, Mesir dan beberapa kenalan wanita yang menaruh hati terhadapnya. Namun lebih daripada itu, kisah ini menjalani naik turunnya kehidupan dengan tatacara hidup sebagai seorang yang beragama Islam. Sejak menuntut di universiti itu, Fahri bersahabat baik dengan Maria, jiran tingkat atas flat pengajiannya, merupakan seorang gadis Kristian Koptik yang mengagumi Islam namun, menaruh hati secara senyap terhadap Fahri.




Keikhlasan hati Fahri, mendorong dia dan Maria membantu Noura, seorang gadis yang sering didera oleh bapa tirinya, Bahadur. Suatu hari, Fahri telah membantu seorang gadis berpurdah yang menjadi mangsa amukan warga Mesir kerana memberi tempat duduk kepada dua warga Amerika yang hampir pitam kerana kepanasan dalam gerabak keretapi.

Fahri kagum dengan keberanian gadis berpurdah itu. Sempat berbual dan sebelum berpisah gadis itu memperkenalkan dirinya dalam bahasa Jerman ‘mein name ist Aisha’. Suatu hari, Syaikh Ustman, guru tallaqinya bertanya sama ada dia mahu berkahwin atau tidak. Fahri bingung lalu solat istikharah. Bertemu secara taaruf, akhirnya Fahri mengakui jodohnya bersama gadis itu. Dia ialah Aisha.
Namun, perkahwinan dengan Aisha umpama derita terhadap tiga lagi gadis yang menyintainya dalam diam. Tidak cukup dengan itu, Fahri menerima dua dugaan yang paling besar dalam hidupnya.




ehm . selama empat jam sangpenulis tengok cerita nie . sangpenulis tengok dengan penuh emosi . ada part sangpenulis geram , ada part yang happy and tak tahan ada part yang sedih sangat . sampai mengalir air mata
sang penulis tengok tadi tau . hiskhisk . :( then , tengah feeling-feeling tengok cerita nie tiba-tiba jea guruh berdentum and hujan pun turun dengan lebatnya . fuhh . kurus semangat . sambung balik tengok cerita tu lepastu terdengar pulak bunyi kereta and motor serentak hon kat luar rumah . sangpenulis ingat orang lalu lalang so just ignore it . then bunyi nset pulak . arghh . banyaknya dugaan . nasib baik tengah iklan . so terus lari ambil nset mama atas meja memandangkan nset sangpenulis nie habis bateri .


then , tengok nombor ayah yang call . sangpenulis terus jawab . ayah cakap . " sha . bukak gate cepat . hujan lebat nie tak boleh nak turun kereta . cepat sikit . abang dah basah kuyup atas motor tu " . sangpenulis pun dengan segera berlari keluar and bukak gate seluas yang mungkin . lepastu , kelam kabut lari balik masuk rumah and that's the score . tepat-tepat cerita tu start . ahah . :)


then tepat pukul 5 cerita tu habis . menangis-menangis sangpenulis tengok time ending tu . wahh . menyentuh jiwa betul lahh . tak nyesal sangpenulis tengok tadi . fuhh . cerita ayat-ayat cinta nie memberi 1001 makna kepada sangpenulis and telah menghilangkan bosan sabtu sangpenulis hari nie  . ahah . ayat-ayat cinta the best lahh . :) daa . :)





      
                                     

                                                                            

                                                                        




first warning (!)




dear readers , sebelum sangpenulis start menulis untuk post kali nie . sangpenulis nak mintak maaf sebab ini mungkin pertama kali sangpenulis akan bagi warning kat " someone " dalam blog nie . tahniah kepada orang tu sebab jadi orang pertama yang kena warning oleh sangpenulis kat dalam blog nie iye . :)


okay firstly sangpenulis nak pesan kalau orang yang sangpenulis nak warning nie terbaca or berminat nak baca apa yang sangpenulis tulis pasal diri dia nie , hope you berubah lahh ekk . be yourself . tak payah nak copycopy orang semata-mata nak dapatkan perhatian orang lain ekk .


mula-mula sangpenulis tengok you start poyo sangpenulis , sangpenulis just diam dulu sebab sangpenulis malas nak gaduh kan . tapi dah lama-lama you makin melampau lahh sangpenulis tengok . you tiru ayat sangpenulis , you tiru style sangpenulis cakap , you tiru style gelak sangpenulis , you tiru cara jalan sangpenulis and macam-macam lahh . and now you start copying minat sangpenulis pulak ekk . apa nak jadi lahh you nie . dah tak reti nak cari or bina identiti you sendiri ke ? perlu ke you jadi diri sangpenulis nie ? untuk apa you buat macam tu semua ekk ? boleh explain takk ?


erhh . stop it lahh . kalau you rasa you boleh curi perhatian orang yang rapat dengan sangpenulis dengan cara you tiru semua hal yang berkaitan dengan sangpenulis tu . you silap arhh . seriusly you silap . maybe you berjaya dapatkan semua tu sekarang tapi ingatlah ekk . benda tu tak lama lahh . jangan cabar sangpenulis iye . nanti keluar taring setan sangpenulis baru you tau . sabar sangpenulis pun ada hadnya . lagipun you pernah rapat dengan sangpenulis , so mustahil lahh you tak tau yang sangpenulis memang fuck orang yang suka poyo diri sangpenulis kan . kalau you jadi sangpenulis pun you bengang . tapi tak tau lahh pulak kot takde orang yang nak poyo you sebab you pun takde apa-apa exactly like tin kosong you know .


erm . cukup-cukup lahh ekk . tak larat nak tulis dahh nie . kalau you terbaca nie or terasa apa yang sangpenulis cakap nie . kalau tak puas hati , come and see me immediately ekk tak pun datang rumah jea rumah . nie alamatnya rumah sangpenulis .


NO 18 , TINGKAT PERPADUAN 29 ,
TAMAN PERPADUAN ,
31150 ULU KINTA , 
PERAK .


tak mau mesej-mesej ekk . pengecut namanya tu . lagi sekali sangpenulis tekankan , hope you berubah ekk . find your own identiti . tak payah cuba nak jadi NURNATASHA NABILA HASSAN ekk , takde apa yang menarik pun pasal diri sangpenulis nie . semoga kau berjaya jadi ************* yang sempurna ekk . daa . :)

Sunday, August 29, 2010

rindu zaman kanak-kanak




wahallo . :) erm , sangpenulis rasa sunyi sangat bulan puasa tahun nie sebab tahun nie tak macam tahun-tahun yang lalu . kalau tahun lalu , setiap malam time bulan ramadhan jea sangpenulis akan keluar rumah pukul 8 malam dan panggil semua kawan-kawan yang duduk kat sini keluar main . tak kira la apa pun yang kami main ianya tetap the best la . tapi sekarang nie semua dah tak macam dulu lagi dahh . :(


hati rasa sedih sangat bila sangpenulis tengok kanak-kanak riang main aci nyorok la , aci duduk la , aci kejar la , galah panjang la , teget selipar la . semua ada . seronok betul tengok diaorang main . rasa macam nak join jea . tapi bila fikir-fikir balik . takpe lah . tak jadi nak join sebab kawan-kawan yang satu kepala dengan sangpenulis bukan ada dah . fahmirul dengan ami dah pindah . aidil dengan amirul pun dah pindah jugak . angah pulak ntah hilang ke mana . tinggal anep jea . kami dah jarang bertegur and dia pun asyik spent time dengan kanak-kanak lain jea . so sad lahh . :(


malam tadi time sangpenulis duduk lepak-lepak kat luar rumah , sangpenulis tengok jea kanak-kanak kat area sini main aci nyorok . best betul . lari-lari , nyorok dalam rumah lahh , nyorok belakang rumah lahh , nyorok dalam longkang lahh , nyorok dalam semak lahh  sebijik macam kami semua dulu . terbayang-bayang kenangan kami masa dulu .ishh rasa nak nangis lahh pulak . :)  ingat lagi , dulu kalau sangpenulis nak nyorok jea sangpenulis takkan nyorok sorang-sorang . sangpenulis mesti nyorok dengan angah and kalau ada apa-apa hal jadi confirm sangpenulis yang akan lari dulu selamatkan diri sendiri . ahah . :) tapi tu semua tinggal kenangan jea buat sangpenulis .


yang paling sedih sekali , bulan puasa tahun nie sangpenulis langsung tak dapat jumpa angah . angah tu salah seorang bestfriend sangpenulis . tiap-tiap tahun ada jea aktiviti dengan dia tu . tapi tahun nie langsung tak dapat jumpa or cakap dengan dia . " ohh angah . ang kat mane ? aku harap sangat ang call aku . jangan kata ang takde nombor aku .aku tak tukar nombor pun . call aku ekk " . :( erhh . cukup-cukup lahh sedihnya . kalau sedih banyak mana pun dorang semua takkan balik sini dahh . tabahkan hati jea lahh ekk . daa . :(

Thursday, August 26, 2010

1 2 3 4 5 . . .



1 2 3 4 5 ... [ sibuk mengira ] erm . wahallo . :) readers nak tau tak apa yang sangpenulis sibuk kira nie ekk . readers nampak tak gambar kat atas tu ? so that's mean sangpenulis akan bercuti selama lima hari bermula hari esok . hooreyy ! happy sangat . erm . sepatutnya sangpenulis cuti empat hari jea . tapi sangpenulis and the friends buat keputusan untuk make our own holidays on Monday nanti . :) so jadual bercutinya adalah seperti berikut .


jumaat = cuti sempena hari Nuzul Quran
sabtu & ahad = cuti macam biasa lahh
isnin [ sekolah buat sambutan hari kemerdekaan ] consider cuti je lahh
selasa = hari kemerdekaan


bila dihitung semua jadilah lima hari cutinya . dapatlah sangpenulis merehatkan tubuhnya yang dah lama tak berehat nie . so sekarang kena membuat persiapan untuk bercuti nanti . macam-macam plan dah ada dalam kepala nie . so selamat bercuti iye pada semua . daa . :)

Tuesday, August 24, 2010

Nurkasih




 , Pengarah Nurkasih , Kabir Bhatia , 



heyy . :) hari nie sangpenulis nak share story about my favourite story iaitu Nurkasih . dipendekkan cerita . nurkasih the movie kan ditayangkan pada bulan Mac tahun depan . hooreeyy ! best sangat sebab sangpenulis dapat tengok lagi para pelakon nurkasih yang hebat-hebat belaka . :)







Drama yang diminati ramai ini bakal difilemkan seperti yang dikatakan . pergambaran juga telah bermula pada 20 Jun 2010 . pada 18 Jun yang lalu , majlis doa selamat dijalankan . sangpenulis berharap filem ini tidak mengecewakan dan pastinya  kesinambungan drama nurkasih dalam drama di mana pengakhiran ceritanya adam berjaya mendapatkan kembali cinta dari  nur amina dan begitu juga aidil yang telah berjaya mendapatkan kembali kepercayaan isterinya , aliya .

Info Nurkasih



starring : remy ishak , tiz zaqyah , fizz fairuz , ayu raudhah , ummu nazeera , liza othan , dato ' jalaluddin hassan , rahim omar dan sheila mambo . 

mamboscreenplay by : mira mustaffa .

plot outline : setelah adam telah berjaya mendapatkan cinta nur . setelah aidil berjaya mendapatkan kepercayaan isterinya , aliya . setelah sarah benar-benar insaf . apakah lagi yang sanggup dikorbankan demi cinta ? nantikan nur kasih the movie .                                                            






Work progress Nurkasih The Movie 



, antara barisan pelakon nurkasih the movie ,
 [ darikiri : ilyas , liza othman , fizz fairuz , mia sara , remy ishak dan tiz zaqyah ]













, kemesraan adam dan nur amina ,


, kasih sayang dan kesucian aidil terpancar ,






pergambaran nurkasih di jordan 





, kasih sayang dan kebahagiaan ,




, exactly like their own daughter , 



pokoknya nantikan kemunculan NURKASIH THE MOVIE di pawagam berhampiran anda pada bulan Mac 2010 . so sampai sini sahajalah yeah . daa . :)


erti " MAN "









ahai . :) kat sini tentu ramai yang tertanya-tanya apa maksud  " MAN " tu kan ? okay , kali nie sangpenulis akan menjelaskan erti perkataan tu . firstly perkataan " MAN
" nie actually melambangkan persahabatan sangpenulis , mellyn dan zaty


M = mellyn
A = aty
N = natasha


so bila digabungkan jadilah  " MAN ". it's not that the word MAN is state for a guy . ianya bermaksud untuk kami bertiga . is it clear now ? i hope it was clear for all my readers . sangpenulis akan berhenti di sini . daa . :D


Monday, August 23, 2010

" MAN "




fuhh . hari ini hari yang paling membosankan bagi sangpenulis . nak tau kenapa ? sebabnya kan mellyn dengan zaty tak datang sekolah hari ini . so sad :( . okay ceritanya begini . setibanya sangpenulis kat sekolah kan . sangpenulis terus pergi ke dewan dengan harapan nak jumpa mellyn . lepastu , tunggu punya tunggu . tengok mellyn tak sampai-sampai lagi . akhirnya , time nak naik kelas tu sangpenulis ajak sity pergi public phone untuk call mellyn .



then.................................................................



sangpenulis : hello , mellyn ada ?
ummi mellyn : amaleen ? kejap ekk .
mellyn : hello ?
sangpenulis : hello mellyn ! nape tak datang nie ?
mellyn : aku balik kampung .
sangpenulis : ehh . kenapa ?
mellyn : atuk sedare aku meninggal lah .
sangppenulis : Allah . erm . so bila ang balik nie ?
mellyn : aku cuti dua hari je . nanti aku datang lah .
sangpenulis : erm . okaylah syiling dah habis . bye .
mellyn : bye .



*talian dimatikan .



lepastu sangpenulis dengan sity cepat-cepat berlari masuk kelas . sampai je kelas , hati rase sunyi sangat . maklumlah nie baru first time kena tinggal sorang-sorang . tu pun nasib baik sity dengan fazie ada . kalau tak , herhh . tak tau lah apa jadi kat sangpenulis hari nie . time waktu rehat pula tiba-tiba terflash back balik mesej yang dikirim oleh zaty pagi tadi .



* mesej dari zaty .



" oit sha . aku tak pergi sekolah tau hari nie . aku nak peg taiping la . tengok eysha . lepas nie dia dah nak balik sarawak . tahun depan baru datang malaysia balik . nanti ang tolong bagi tau cikgu ek . aku janji nie last aku ponteng . lepas nie tak ponteng dah . tolong ek . daa " . :)



then , tengah sedap-sedap flash back tiba-tiba loceng bunyi and terus masuk kelas tanpa fikir panjang . pokoknya hari nie tak best langsung . erm , apa nak buat . dah nasib badan . hope esok dapat lah ceria sikit . daa . :(

Sunday, August 22, 2010

blog ohh blog



Bagai berlari di dalam air
Menyalakan lilin dipukul angin
Bagai diusik tidurku yang nyenyak
Sukar ku hapus di kotak minda
Kau semakin nyata
Melawan arus menyiksa jiwa
Tak pernah ku bongkarkan rahsia hati
Takut nanti cinta ditolak ke tepi
Cerita terhenti pada tanda koma
Dengarkanlah nyanyian di jiwa

Ingin aku cinta tidak berupaya
Hendak aku dakap ke hujung dunia
Namun tak terdaya ku terus melangkah
Seorang wanita tak wajar mengalah
Aku tak berdaya meneruskan langkah
Seorang wanita tak mungkin mengalah

Aku cinta (ingin aku cinta)
Tidak berupaya (tidak berupaya)
Hendak aku dakap ke hujung dunia (dunia)
Namun tak terdaya (ku terus melangkah)
Seorang wanita (tak wajar mengalah)
Aku tak terdaya (teruskan langkah)
Seorang wanita (tak mungkin mengalah)
Bagai berlari di dalam air
Menyalakan lilin di pukul angin
Bagai diusik tidurku yang nyenyak
Sukar ku hapus di kotak minda
Semakin nyata
Melawan arus menyiksa jiwa

                                                

aku sangpenulis




once upon a time , sangpenulis yang bernama asha hardwick telah membuka sebuah blog yang agak simple dan unik . sangpenulis memberi nama blognya " terhenti di tanda koma " . sangpenulis membuka blog ini kerana sangpenulis ingin berkongsi kisah hidupnya seperti rakan blog yang lain . so mulai saat ini , segala kisah yang berlaku dalam hidup sangpenulis akan diceritakan di blog terhenti ditanda koma ini . for your infomation , blog ini diberi nama terhenti ditanda koma kerana ianya melambangkan hidup sangpenulis yang tidak ada penghujungnya . segala-galanya yang berlaku tidak berakhir di tanda noktah tetapi ianya hanya berakhir di tanda koma . so , sangpenulis hope agar blog ini sentiasa menjadi ikutan orang ramai yeahh . ^^